Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Można to zmienić w ustawieniach przeglądarki. Polityka bezpieczeństwa

Zamknij

Najczęściej kupowane

Promocje

Wszystkie promocje

Najczęściej kupowane

Promocje

Jak dotrzeć do klienta?

17 08 2020

Jak dotrzeć do klienta?

Jak dotrzeć do klienta?

Jak to jest, że niektóre osoby i firmy łatwiej niż konkurencja odnoszą sukces i mają wielu odbiorców, o co tu chodzi? Światowej sławy mówca i biznesmen — John C. Maxwell [i] twierdzi, że podstawą powodzenia jest umiejętność skutecznej komunikacji. Trzeba wiedzieć jednak nie tylko to, w jaki sposób się porozumiewać, ale warto też ustalić, co chcemy przekazywać naszym klientom. Aby sobie to uświadomić, przejdź kilka poniższych kroków!

W jakim miejscu jesteś dzisiaj?

Autoanaliza nie zawsze jest przyjemna, bo pokazuje nam naszą rzeczywistość, ale dzięki niej można nadać nowy kierunek swojej firmie. Trzeba bardzo prosto odpowiedzieć sobie na takie pytania, jak:

  1. Dlaczego zajmujesz się tym biznesem?
  2. Co oferujesz? (np. torby reklamowe itp.)
  3. Kim są Twoi odbiorcy?
  4. Jak sobie radzisz z konkurencją?
  5. Czy konkurujesz skutecznie, jeśli chodzi o jakość produktu?
  6. Co robisz lepiej niż konkurencja?

Określ swoją misję

Może nigdy nie zastanawiasz się nad tym, dlaczego prowadzisz swoją firmę. Wbrew pozorom klientów bardzo to interesuje, choć nie zawsze Ci o tym powiedzą. Oprócz zarabiania pieniędzy, są też inne powody skłaniające do działania. Motywy te, choć na zewnątrz niewidoczne, są bardzo istotne, to one podskórnie napędzają Cię do podejmowania codziennego trudu.

Opisz swojego idealnego klienta

Wyobraź sobie wymarzonego klienta. Nastaw się do niego przyjaźnie i wymyśl mu imię. Ustal, gdzie pracuje i mieszka, ile ma lat i jaką ma rodzinę. Co robi na co dzień w pracy , jakie ma rozrywki w czasie wolnym. Opisz jego zainteresowania.

Przykład takiego klienta:

  • Mirosław, w wieku około 50 lat,
  • właściciel kilku sklepów z biżuterią złotą i srebrną,
  • mieszka w średniej wielkości mieście,
  • ma wyższe wykształcenie,
  • lubi sport, szczególnie żeglarstwo,
  • ma żonę i trójkę dzieci w wieku od 15 - 20 lat

Zastanów się, dlaczego ten klient ma skorzystać z Twoich usług i zamówić np. torby reklamowe? Pomyśl także, co tego klienta drażni i zniechęca. Udoskonal swoje usługi tak, aby zapewnić klientowi komfort.

Idealny klient jest reprezentantem Twojej idealnej grupy docelowej. Do niej zmierzaj!

Opisz swoje cele

Jakie są Twoje cele marketingowe? Czy jest to wzrost sprzedaży Twojego produktu, np. toreb reklamowych o 40%? A może to napływ nowych klientów o 30%? Albo zwiększenie liczby stałych klientów o 65%? Od tego, jakie są Twoje cele, zależy to, w jaki sposób będziesz dążyć do ich osiągnięcia.

Zasada KOMIO świetnie nadaje się do planowania celów. Dzięki niej możesz opisać swoje cele w ten sposób:

K – Konkretny cel – jednoznacznie sformułowany

O — Osiągalny cel, należy rozsądnie umieścić poprzeczkę

M — Mierzalny cel (musi być tak sformułowany, aby w postaci liczb można było określić jego stopień realizacji.

I — Istotny cel. Popchnie firmę do przodu, stanowi dla Ciebie wartość.

O — Określony w czasie cel — określ termin, w jakim cel ma zostać osiągnięty.

Napisz dobry plan dla swojej firmy

Dobry plan marketingowy pozwoli Ci dotrzeć do klientów na różnym etapie zaawansowania ich potrzeb. Nie warto docierać tylko do takich odbiorców, którzy już wiedzą, że potrzebują produktu, jaki oferujesz i tylko szukają odpowiedniej firmy. Można zacząć działać dużo wcześniej. Docieraj także do tych osób, które w ogóle jeszcze nie wiedzą, że Twoje torby reklamowe lub inne usługi będą im potrzebne.

Są 4 etapy, na których znajduje się klient.

Etap 1 – Klient jest bierny — widzi swój problem, ale jeszcze nie zastanawia się, jak go rozwiązać.

Etap 2 – Edukujesz klienta, uświadamiasz wagę problemu, pokazujesz pozytywy, które osiągnie po rozwiązaniu kłopotu.

Etap 3 – Podsycasz potrzebę zakupową. Wiesz, że klient ma problem, szukał rozwiązań, podsuwasz mu swoje rozwiązania (usługi i produkty).

Etap 4 – Klient wybiera dostawcę – możesz być nim Ty!

Powyższe etapy dotyczą każdej akcji marketingowej. Dobrym przykładem są zachowania klienta przed Świętami Bożego Narodzenia. Klienci pod koniec listopada lub na początku grudnia wiedzą, że trzeba kupić prezenty i ładnie je zapakować np. w torby reklamowe. W tym czasie możesz zamieścić na swojej witrynie artykuł z pomysłami na prezenty dla poszczególnych członków rodziny, w tle umiejętnie zaprezentuj swoje produkty.

  • Do klienta możesz docierać na różne sposoby ( reklama na Facebooku, Instagramie, banery, ulotki, torby reklamowe, reklama w prasie, telewizji itd.).
  • Wykorzystaj też narzędzie retargetingu (np. na Facebooku) i podsyłaj klientowi reklamy ze swoim produktem. Są wielkie szanse, że skorzysta z Twoich usług!

 

Zdjęcia pochodzą z:

https://pixabay.com/pl/photos/schody-stopniowo-nogi-sukces-4574579/

https://pixabay.com/pl/photos/pomys%C5%82-na-biznes-planowanie-2988085/

https://pixabay.com/pl/photos/emotikony-zabawny-weso%C5%82y-2495082/

[i]John C.Maxwell , Wszyscy się komunikują, niewielu potrafi się porozumieć, MT Biznes, Warszawa 2017

Najczęściej kupowane

Promocje